شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
کد خبر: 1176050
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
«سقلمه» طنز شیرینی در باب ازدواج

حوزه/ کتاب «سقلمه» به قلم مجید قهرمانی در انتشارات سوره‌مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «سلقمه» به قلم مجید قهرمانی در انتشارات سوره‌مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

قهرمانی در این رمان طنز زندگی پسری جوان و ناپخته به نام مرتضی را روایت می‌کند که با رسیدن به سن ازدواج، برای پیدا کردن همسر مورد علاقه‌اش تقلا می‌کند. مرتضی در خانواده‌ای متوسط رو به پایین زندگی می‌کند و در جریان خواستگاری‌های متعددش از دختران، با فرهنگ، سلیقه و ایده‌آل‌های طبقات دیگر جامعه آشنا می‌شود. او در این مسیر با مشکلات و چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

رمان «سقلمه» در ۱۸ فصل با عناوین جذابی برای مخاطب نگارش شده که به این ترتیب است؛ «افتتاحیه»، «پساحادثه»، «یک پیشنهاد جدید»، «مانیفست انفجاری مهین تاج خانم»، «در جست‌وجوی کار»، «مرتضی راننده می‌شود»، «ظهر جمعه در خانه عمه همیلا»، «در جست‌وجوی کار (۲) + شگفتانه‌ای برای حنانه»، «جمعه با عمه»، «پاییز رمانتیک حنانه و اشکان»، «winter «is coming، «شریک اسپرت»، «خانم ذره بین»، «در انتهای فصل سرد»، «دوباره بهار»، «اولین گام به جلو»، «رویش» و «اختتامیه».

قهرمانی در این رمان با زبانی ساده و شیرین و با قلمی طنازانه موانع و مشکلات جوان امروزی در مواجهه با موضوع مهم ازدواج را به تصویر می‌کشد. نگاه واقع‌بینانه نویسنده و البته امیدوارانه او سعی دارد این پیام را به مخاطب برساند که برای ازدواج با تمام سختی‌ها و پیچیدگی‌هایش هم راه‌حل وجود دارد.

«سقلمه» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و در ۲۱۶ صفحه به همت دفتر طنز حوزه هنری به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha